سنگ بزرگی که نشانه‌ی نزدن بود ولی آن را زدند!

انسانی هستم که به شدت گناه دارد... صدای گریه ی حضار

سنگ بزرگی که نشانه‌ی نزدن بود ولی آن را زدند!

انسانی هستم که به شدت گناه دارد... صدای گریه ی حضار

پنیر

پیش نویس : این پست به هیچ وجه حاوی نکات غیر اخلاقی نیست و هر گونه تشابه اسمی یا برداشت اشتباه از ذهن خراب و منحرف خودتان سرچشمه می گیرد .

3 سال پیش برای عمره رفته بودم به عربستان . چیزی که امروز می خوام بگم خاطره ی مستقیمی از اون روز هاست . توی سوپر مارکت های اونجا همین که از در وارد می شدی یک تابلوی خیلی بزرگ می دیدی که تبلیغ یک سری محصولات لبنی بود. حالا می تونید حدس بزنید اسم اون محصول چی بود . والا گلاب به روتون روم به دیوار همین جوریش هم هی دارن به من فشار وارد می کنند که ای بابا این چه طرز نوشتنه و چرا این قدر از کلمات رکیک استفاده می کنی و این چیزا پس دیگه از من نخواهید که بگم اسم این محصولات لبنی چی بود . همین قدر بگم که این اسم به اندازه کافی مایه نشاط ایرانی ها رو فراهم کرده بود و ما هایی که تنها و مجرد رفته بودیم اونجا هی تو هتل به این رییس کاروانا گیر می دادیم که ای بابا حاج آقا یه خورده از اون پنیر ها بیار ما هم بخوریم ، حاج آقا هم که ماشالا از اون حاجی تهرانی هایی بود که از 100 متری حاجی بودنش داد می زد و انصافا خیلی هم لات بود می گفت هر کی میخواد فعلا با خودش مشغول باشه ایشالا تا پنیرش برسه . جالب ترین وای ها و خدا مرگم بده ها و ایش و انواع اقسام اصوات تعجب و خنده و شرم و خجالت رو ما تو این رستوران ها می دیدیم . البته مکه که رفته بودیم اوضاع خراب تر از این حرف ها بود . توی تمام اتوبان ها با بی شرمی تمام نوشته بودند (....) . همون موقع اسم این محصولات رو یواشکی و جوری که کسی نبینه داریم چی سرچ می کنیم و فردا هزار و یک حرف و حدیث واسمون در نیارن تو اینترنت سرچ کرده بودم و نتیجه درست حسابی در مورد شرکت سازنده نرسیدم و از آلمان و کانادا بگیر تا فرانسه و ... رسیدم . بیروت هم که این نوع پنیر ها همه جا حرف اول رو می زد و همون جا یک دوستی از استرالیا داشتم که وقتی بهش گفتم معنی این کلمه به فارسی چی میشه کلی خندیده بود و گفته بود که این پنیر ها خوش مزه ترین پنیر هایی هست که تا حالا خورده و البته می گفت تو استرالیا همه جا از اینا نیست و باید بیشتر از فروشگاه های عرب ها این پنیر رو بخرند . mbc  هم که یک زمانایی نگاه می کردم بی پدر این پنیر رو تبلیغ می کرد و اصلا و ابدا هم فکر نمی کرد که اینجا خانواده نشسته و ما باید یه چشمون به تلویزیون باشه یه دستمون به کنترل که اگه دختر جوونی پیرزنی خانواده ای چیزی اونجا بود و یهو تبلیغش اومد سریع شبکه رو عوض کنیم .






خلاصه همیشه به این فکر بودیم فکر کن تو اتوبان های تهران داری رانندگی می کنی یهو ببینی نوشته مثلا " طعم زندگی را با پنیر ... تجربه کنید . (...) به صبحانه های شما معنا می دهد " و از این فکر کلی خندم می گرفت . تا این که امروز یک چیزی دیدم که کل این خاطره ها به ذهنم اومد . سوپری کنار دانشگاه یک تبلیغات زده بود به درش ، پنیر کیبی !!!!! دقیقا با همون رنگ بندی و با همون فونت و ... خلاصه فهمیدیم گویا این ها هم بیکار نبودند و وقتی بازار خاور میانه رو دارند دستشون می گیرند و یک برند بین المللی خیلی شناخته شده هستند یه کمی کوتاه اومدند و یه تغییر کوچیکی تو اسمشون دادند و با اسم  "پنیر کیبی" وارد بازار ایران شدند.

قصد این پست فقط یاد آوری این نکته هست که وقتی صبح ها در حال صبحانه خوردن خیلی شیک با نون گرم و چایی شیرین به همراه خونواده در حال خوردن پنیر کیبی هستید بدونید که این چی چی هست و دارید چه چیز خوشمزه ای رو نوش جان می کنید

نظرات 9 + ارسال نظر
پسر ایرانی جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:55 ب.ظ http://persianson.blogsky.com

جالب بود
خیلی جالب بود
ماشالا شما تو حج هم به فکر اینجور شیطنت ها بودی ها؟!؟!؟
به ما هم سر بزن

شیما جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:22 ب.ظ

وای مهراز
اصلا حس خندیدن نبود
ولی نشد نخندیم
خیییییییلی خووووووووب بود

پسر ایرانی جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:39 ب.ظ http://persianson.blogsky.com

خواهش میکنم
ناسیونالیستی از خودتونه
ما فقط به ایران عشق می ورزیم ولا غیر
در هر صورت خوشحال شدم.

سارا جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:18 ب.ظ

خیلی باحال بود =)))) خوب مینویسی ها تنها چیز خوبی که میشه در تو پیدا کرد همینه :دی

توران شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:49 ب.ظ http://www.tooranbabakan.blogfa.com

مهراز واقعا قشنگ مینویسی مرحبا کاش یه چی راجع به دریا کنار و حوادث توش مینوشتی:))

مسعود جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ب.ظ

دمت گرم، خیلی خوب بود...البته از حق نگذریم پنیرش خیلی خوشمزه هست.

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ق.ظ

متن خوبی رو نوشته‌اید ولی باید گفت یه کم بیش از اندازه در نام این پنیر فرانسوی اغراق شده بود چون در هیچ فروشگاه و خیابانی تبلیغات این محصول وجود نداره چون سعودی‌ها زیاد اهل تبلیغات نیستند و ثانیا از این قبیل اسم گذاری‌ها تو دنیا کم نیست.
فقط جهت خاطر مبارک عرض شد

احسان شپش چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ب.ظ

مطلب جالبی بود ولی خیلی مسخره ست که همچین پنیری توی ایران توزیع میشه
البته خودتون می دونین چرا به این پنیر می گن کـ ... چون وقتی بازش می کنن باد می کنه میشه شبیه کـ ...
به هر حال معذرت می خوام ... خواستم علت نامگذاری این پنیر رو بگم
این هم بگم که اسم سابق این پنیر فارسی بوده نه عربی

آدونیا یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 01:11 ب.ظ

فقط میتونم بگم این قدرت یهود وفراماسوتی هست واینم نماد فراماسون ودیگررهیچ :شبیه الت مردانه ودرهمه جای دنیا این نماد فراماسونی هست ویهود بالاترین قدرت........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد